• PCK 1
  • PCK 2
  • PCK 3

Psi Patrol i PCK ruszają do przedszkoli w całej Polsce uczyć bezpiecznych zachowań!

Polski Czerwony Krzyż wraz z partnerami: CPLG, Viacom Nickelodeon Consumer Products i kanałem dziecięcym Nick Jr., stworzył program edukacyjny „Bezpieczny Patrol", którego głównym celem jest edukacja przedszkolaków w kwestii szeroko rozumianego bezpieczeństwa.

PCK to największa i najstarsza organizacja humanitarna w Polsce, która w tym roku obchodzi jubileusz 100-lecia istnienia. Jednym z priorytetów organizacji jest działalność edukacyjna wśród dzieci i młodzieży.

"Polski Czerwony Krzyż od lat jest obecny w przedszkolach, między innymi poprzez Kluby Wiewiórka. Z naszych doświadczeń wynika, że edukacja przedszkolna jest najlepszym momentem na zbudowanie właściwych wzorców zachowań. Ponadto, jeśli możemy połączyć siły z lubianymi przez dzieci bohaterami kreskówek, skuteczność naszych działań będzie znacznie większa. Dlatego cieszymy się, że możemy realizować jeden z projektów z „Psim Patrolem", który pokazuje dzieciom, jak zachować bezpieczeństwo w różnych sytuacjach." - mówi Małgorzata Szukała, Kierownik Działu Promocji i Pozyskiwania Dochodów w PCK. 

„Psi Patrol" jest jednym z najchętniej oglądanych seriali animowanych przez polskich przedszkolaków. Opowiada o chłopcu o imieniu Ryder, który stoi na czele grupy szczeniaków-ratowników. Fabuła serialu pozwoliła na przygotowanie dla dzieci materiałów, w których pieski pokazują, jak zadbać o własne bezpieczeństwo w różnych sytuacjach.

Organizatorzy akcji wraz z metodykami opracowali po sześć scenariuszy tematycznych adresowanych do dzieci w wieku 3-4 lata i 5-6 lat. Zajęcia koncentrują się wokół takich zagadnień jak: znajomość numerów alarmowych, bezpieczeństwo zimą, na drodze, podczas uprawiania sportów i w czasie wakacji, a także ekologia i recykling. Nauczyciele otrzymają propozycje zabaw z bohaterami serialu „Psi Patrol", które uczą bezpiecznych zachowań. Dodatkowo dzieci otrzymają upominki i specjalnie wykreowane na potrzeby programu książeczki, by mogły utrwalić nowo nabytą wiedzę.

Małgorzata Kawka, Account Manager w CPLG, dodaje: "To zaszczyt pracować nad projektem skierowanym do dzieci, który tak idealnie łączy przyjemne z pożytecznym. Marki Nick Jr. wyróżniają się spośród wielu innych właśnie tym, że oprócz dawania dzieciom radości i zabawy niosą za sobą wartości edukacyjne. Nasza współpraca z PCK i program Bezpieczny Patrol doskonale to podkreślają."

Program „Bezpieczny Patrol" rozpoczyna się w marcu i potrwa do końca roku szkolnego. W pierwszej edycji program dotrze do ponad 50 000 przedszkolaków w placówkach w całej Polsce. Akcja wspierana jest przez dedykowaną stronę nick.com.pl/bezpiecznypatrol, na której znajdują się informacje o programie, materiały do pobrania dla dzieci i nauczycieli oraz odcinki bajki, poruszające tematykę poszczególnych zajęć. Projektowi towarzyszyć będzie także kampania medialna, która obejmie reklamy telewizyjne i media społecznościowe oraz prasę dziecięcą. W ramach projektu przedszkola mają również szansę wziąć udział w konkursie i wygrać wizytę głównych bohaterów kreskówki: Marschalla i Chase'a w przedszkolu oraz 10 zestawów upominków z bohaterami Psiego Patrolu, ufundowanych przez partnerów marki.

Więcej informacji na: http://www.nick.com.pl/bezpiecznypatrol.

dodano: 2019-03-19

Ta strona używa ciasteczek (cookies). Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Więcej informacji znajdziesz w polityce plików cookies.

Zamknij